Ebben a tanévben is elkezdődtek beiskolázási foglalkozásaink óvodásaink számára. Valamennyi szükséges óvintézkedést betartva idén is érkeznek ezen alkalmakra hozzánk más óvodákból is nagycsoportosok, hogy iskolánk programjával, valamint a leendő tanítókkal – Bakter Lászlónéval (Éva néni), Poór Nikolett-tel (Niki néni), Sümegi Évával (Évi néni) és Traumberger Zsófiával (Zsófi néni) – ismerkedjenek.

Az első ilyen foglalkozás a tanító nénik vezetésével zajlott, és ezen az alkalmon egy kis „bohóckodás” várta a leendő iskolásokat.

Az óvoda kapujában sok kíváncsi, csillogó szempár szegeződött az értük érkező tanítókra. Az iskola épületébe sétálva izgatottan kérdezgették, hogy mi fog történni az iskolában. A tanító nénik türelmesen és érdeklődést keltve válaszoltak, majd az iskolába érkezve elkezdődhetett a kicsik számára az első iskolai „óra”.

Kezdésként a foglalkozások állandó „segítői”, a bábok formájában velük lévő Piri egérke és Oszkár tigris máris a cirkusz világába kalauzolta az ovisokat. Zsolti, a hatéves kisfiú volt mostani meséjük főszereplője, akinek kalandjaival betekintést nyerhettek a bohócok vidám, vicces, ám feladatokkal teli életébe. Megtudták, hogy mennyi mindent kell megtanulni ahhoz, hogy valakiből igazi, sikeres bohóc lehessen, ahogyan nekik is majd sok tanulásra lesz lehetőségük az iskolában. Ismerkedtek a számokkal, miközben segítettek a mosás után összekeveredett, így mulatságos ruhadarabok párosításában, ezt követően pedig zsonglőrködhettek a színes labdákkal. Igazi iskolába készülőként, ám játékos feladatokon keresztül találkozhattak a kisebb-nagyobb, több-kevesebb fogalmakkal. A kézműves tevékenység során papírzacskós bohócbábot készíthettek a gyerekek, majd az Orrom krumpli, hajam kóc című dalra meg is táncoltatták őket a tanító nénik. A foglalkozás végén tele élménnyel, a bábokkal „bohóckodva” indultak vissza az óvodába.

A második alkalommal az angol nyelvvel és a számítógépekkel kezdtek ismerkedni az óvodások.

Az angol nyelvi foglalkozáson Cookie cica üdvözölte a lelkes kicsiket. Elsőként megtanította őket angolul bemutatkozni, majd mozgásos tevékenységek segítségével elkalauzolta a gyerekeket a mesebeli faházba, ahol Cookie és barátai: Lulu, a kenguru és Densel, a kacsa laknak. Egy vidám angol dalocskával, a Hello songgal ismerkedtek meg kis vendégeink, majd a számok világába ugorva elszámoltak angolul tízig Cookie cicával, végül egy számolós mondókát is elsajátítottak. A játékos angolozás végén ovisaink a Bye-Bye songgal búcsúztak Jurcsek Rita nénitől, aki az angol nyelv rejtelmeibe vezeti be alkalomról alkalomra az óvodásokat.

Az informatikateremben a számítógép-használattal ismerkedtek óvodásaink a Teker Éva néni vezette foglalkozáson. Izgalommal és érdeklődéssel léptek a kicsik a számítógépek közé, ahol először a teremben sétáltak körbe. Eközben megtudták az általuk használatos eszközök – egér, monitor, billentyűzet – nevét, de megtanulták azt is, hogyan lehet „felébreszteni” az alvó gépeket. Persze csak olyan tevékenységeket végeztek a számítógépekkel, ami az életkoruknak megfelelő, és ezen túlmenően fejlesztő hatású is. Nagyon szívesen „horgásztak” a halakkal teli tóból, majd a rajzolást is kipróbálták. Mindeközben gyakorolták a jobb-bal, föl-le irányokat, és a sorrendiség fejlesztése is megvalósulhatott. Ők azonban ebből csak azt vették észre, hogy játszottak, majd sikerélményekkel térhettek vissza az óvodába.

Harmadik alkalommal mozgáskotta- és sakkfoglalkozás fogadta az iskolába készülő gyerekeket.

A mozgáskottaterembe való belépésnél Farkas Rita néni, a foglalkozás vezetője arra kérte a gyerekeket, hogy húzzanak egy kártyát a kezéből, majd ezt követően csoportokban dolgoztak tovább. Először a marokzsákokon megfigyelt állatokat és az általuk „mutatott” mozgásokat kellett utánozniuk helyben, majd járás közben is. Ezután minden állatot és a bohócot is hangutánzással üdvözölték, végül harmadik feladatként meg is „etethették” az állatkákat, miközben végezték a hozzájuk tartozó mozgásokat.

A sakkal megismertető foglalkozáson elsőként a Sakkpalota lakóit mutatta be Teker Éva néni a nagycsoportosoknak. Kérdésekkel nagyon ügyesen rá lehetett őket vezetni valamennyi báb különleges nevére. Ezt követően megismerték, sőt, többféleképpen ki is próbálták a „lakók” mozdulatait. Így a sakkfoglalkozás csupa érdekes eseményt, mozgásos tevékenységet is tartalmazott, nem csupán azt, hogy „kik” a sakktábla benépesítői. A foglalkozás második részében a sakktáblát is alaposan megnézték az óvodások. Így a sötét-világos mezőkön, valamint a sorokban és oszlopokban is ügyesen tájékozódtak a végére.

Legközelebb november 11-én várjuk a nagycsoportosokat az iskolában.

Képgaléria:

previous arrow
next arrow
Slider