Szent Imre Általános Iskola és Óvoda

   8000 Székesfehérvár, Budai út 4. OM 030070
   E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Tel: 22/318-232

Álláspályázat

febr.
11

ISKOLÁNK SZÍNEIBEN A DIÁKOLIMPIÁN

2018. február 11. (vasárnap)

Diákjaink nem csak iskolai versenyeken képviselhetik iskolánkat, hiszen több tanítványunk versenyszerűen sportol. Hámori Zsófia Virág, 3.a osztályos tanulónk egy szép, ám nem kevés erőfeszítést igénylő sportágban, úszásban szerepel, mint egyesületben leigazolt versenyző.

Legutóbb az Úszás Diákolimpia megyei döntőjén ért el kiváló eredményeket: 50 méteres gyorsúszásban 2. helyen ért célba, 50 méter hátúszásban viszont nem talált legyőzőre, így ennek az 1. helyezésnek köszönhetően az országos döntőben is úszhat majd.

A „mi Zsófink” mellúszásban is igen ügyes, ám ezen a versenyen csak két versenyszámban volt lehetőség nevezni, ami miatt a harmadik úszásnem ezúttal kimaradt. A diákolimpián a versenyzők nem egyesületük, hanem iskolájuk neve alatt állnak rajthoz, így Zsófi a hódmezővásárhelyi, országos versenyen is „szentimrésként” vesz részt.

Szeretettel gratulálunk Zsófinak az elért eredményhez, és büszkék vagyunk rá, hogy iskolánk színeiben szerezte ezeket a kiváló helyezéseket.

febr.
09

VÁSÁRI MUTATVÁNYOK
A FELSŐS FARSANGON

2018. február 9. (péntek)

Február 9-én, pénteken került megrendezésre a farsangi időszak utolsó iskolai mulatsága, a felső tagozatosok farsangja. Ebben az évben a hagyományoktól eltérően az osztályoknak nem kellett közös jelmezzel készülniük. A gyerekek egy része megragadta az alkalmat, hogy egyedi parókákkal és mókás szemüvegekkel, kreatív arcfestéssel tegye különlegessé ezt a délutánt.

Idén igazi vásári forgatag fogadta a gyerekeket a tornateremben és környékén. Az arra kijelölt időben ugyanis hat különböző vásári helyszínre látogathattak el, ahol próbára tehették gyorsaságukat és ügyességüket. Megérte a fáradozás, hiszen munkájukkal tallérokat gyűjthettek, melyeket izgalmas ajándékokra tudtak beváltani.

Volt csokievés bekötött szemmel, de költöztethették is a csokidrazsékat; máshol pedig azt mérhették össze, hogy ki tud gyorsabban átpakolni húsz műanyag poharat. Szintén a „Pohara-sok” helyszínen kapott helyet a labdaúsztatás fizikai kísérletnek is beillő feladata. Megmozgatta a gyerekeket a labdaröptetés, ahol a hátukra kötözött lyukas dobozból kellett kirázniuk a pingponglabdákat; de mindig teltház volt a „Csocsó-zoo” és a „Pingpongkosár” állomásokon is.

A vásári játékok szüneteiben közös attrakciók várták az osztályokat. Az iskola épületének és a felső tagozatos életnek az alapos ismeretét igényelte a Kahoot! kvízjáték, ahol a gyorsaságnak és a logikának is nagy szerep jutott. A labdaáthelyezés versenye komoly együttműködést kívánt meg a résztvevő versenyzőktől. Végül nagy sikere volt az elmaradhatatlan Just Dance és karaoke fellépéseknek is, ahol a felsősök jelentős része együtt táncolt és éneket.

A mulatság végeztével a vásárban szerzett kincsekkel „felpakolva”, fáradtan, ugyanakkor mosolygós arccal és vidáman indultak haza a gyerekek.

 

Képtár > 2017-18. tanév > Felsős farsang

febr.
03

MEGYEI EGYÉNI SAKK
AMATŐR DIÁKOLIMPIA

2018. február 3. (szombat)

A Fejér Megyei Sakkszövetség szervezésében került megrendezésre az általános iskolásdiákokmegyei diákolimpia egyéni amatőr korcsoportos sakkversenye.

A korcsoportok győztesei – fiúknál és lányoknál egyaránt – jogot szereztek az országos döntőn való részvételre.

A megmérettetésre 10 településről érkeztek versenyzők: Csabdi, Csókakő, Dunaújváros, Mór, Rácalmás, Sárbogárd, Szabadegyháza, Székesfehérvár, Vál és Velence kis sakkozói mérték össze tudásukat.

A versenynek a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola adott otthont, ahol 97 „amatőr” (ÉLŐ ponttal nem rendelkező) versenyző mérte össze tudását.

A verseny négy korcsoportban – fiú, illetve lány bontásban – került megrendezésre, melyen az I., II. és III. korcsoportos lányok körmérkőzéses formában (mindenki mindenkivel játszott), 2x15 perces játékidővel, a többi korcsoportban 7 fordulós svájci rendszerben, 2x20 perces játékidővel, igen színvonalas partikat játszva küzdöttek a helyezésekért.
Iskolánkat – eddigi eredményeik alapján – 21 tanuló képviselte. Korcsoportonként az 1-6. helyezett részesült díjazásban.

Eredményeink:

I. korcsoport (12 fiú, 6 lány)
1. hely: Neulinger Renáta (3.b), 100%-os teljesítménnyel továbbjutott az országos döntőbe                                                                         
2. hely: Lukács Éva Melinda
(2.b)
3. hely: Lambert Ágota (3.b)
4. hely:Szalai Patrik (3.b)
6. hely: Kizman Ádám Iván (2.b)

II. korcsoport (29 fiú, 15 lány)
1. hely: Fekete Csaba (4.b), 100%-os teljesítménnyel továbbjutott az országos döntőbe
3. hely:
Demeter Roland (4.a)
4. hely: Alonso-Ibarra Emilio(3.b), Hoffman Dorottya (4.b)
6. hely: Móré Melinda Dóra (3.a)

III. korcsoport (15 fiú, 7 lány)
1. hely: Járossy Jázmin (7.), továbbjutott az országos döntőbe
3. hely:
Szentgyörgyi Dávid (6.)
6. hely: Ficzere Lőrinc Péter (6.)

IV. korcsoport (4 fiú, 9 lány)
3. hely: Lőrincz Luca (7.)

A megyei egyéni diákolimpián ebben az évben értük el az eddigi legjobb eredményünket. Örömteli, hogy 21 induló tanulónkból 14 versenyzőnk díjazott lett, ebből 8 sakkozónk dobogós helyen végzett.

Köszönet illeti ezért a versenyre őket felkészítő Dr. Peresztegi Nagy Róbertné Klári nénit.

Képtár > 2017-18. tanév > Megyei egyéni sakk

febr.
02

A 3-4. ÉVFOLYAMOSOK IS
JELMEZT ÖLTÖTTEK

2018. február 2. (péntek)

Legidősebb alsósaink osztálykeretben farsangoltak, így a 4.a és a 4.b osztály terme is átalakult erre a péntek délutánra. Harmadikosaink közös programmal töltötték farsangjukat, ők iskolánk kis tornatermét vették birtokba.

A legkisebbek farsangja után tehát a kicsit nagyobbak is jelmezbe bújtak, hogy egy vidám osztály-, illetve évfolyamprogrammal töltsék a péntek délutánt.

Mindhárom helyszínen vidám díszítés, valamint a szülők előzetes közreműködése nyomán sok-sok finomság várta a gyerekeket.

Az erre az alkalomra bohóccá, tündérré vagy éppen boszorkánnyá, esetleg valamilyen mesehőssé, netán valamely olvasmány szereplőjévé „alakult” lurkók természetesen egymásnak is bemutatkoztak ideiglenes új szerepükben. Néhányan még rövid produkcióval is meglepték a társaikból és tanítóikból álló közönséget.

Persze azért a különféle falatok – szendvicsek, sütemények, ízletes innivalók –, sem maradtak érintetlenül, szinte minden finomság elfogyott.

Vidám, zenés vagy mozgásos játékok is helyet kaptak a farsangi programban, de a karaoke, illetve a nagyobbak által nagyon kedvelt, ám a kicsik által is felfedezett „Just Dance”-tánc is sikert aratott.

Bár a jó hangulatban, közösen eltöltött idő önmagában is ajándék, egyébként sem távoztak üres kézzel a farsangolók: vidám zsákbamacskacsomagok közül választhattak, amelyekben apró ajándékokat – matricát, noteszt, ceruzát, radírt – találtak.

Valamennyi helyszínen úgy fejezték be a mókázást a gyerekek, hogy ezt bizony órákig szívesen folytatták volna.

febr.
02

GYERTYASZENTELÉS ÉS
BALÁZS-ÁLDÁS ISKOLÁNKBAN

2018. február 2. (péntek)

Február 2-án, Jézus születésének ünnepe után 40 nappal van Gyertyaszentelő Boldogasszony ünnepe, amikor Urunk jeruzsálemi templomban való bemutatására emlékezünk. A jelenlévő idős Simeon ekkor nevezte Jézust a nemzetek megvilágosítására szolgáló világosságnak, ezért innen ered a gyertyaszentelés szokása.

Tamás atya ezen az ünnepen ismét az első emeleti aulába várta iskolánk közösségét, melynek valamennyi tagja az osztályonként más-más szerény díszítéssel megjelölt gyertyával kezében sorakozott fel. Az osztályaikat égő gyertyával képviselő gyermekektől körülvett Tamás atya elmondta, hogy a megszentelt gyertya, mint Jézus Krisztus jelképe, mindig a kiáradó fényt kell, hogy eszünkbe juttassa. Kérte, hogy tartsuk nagy becsben a megáldott gyertyákat, s családjaink körében gyújtsuk meg azokat minden közös imánál, de különösen akkor, ha szükség idején kérjük égi pártfogóink, a szentek segítségét.

A gyertyák megszentelését követően emlékeztünk meg az örmény származású vértanú püspökről, Szent Balázsról is, aki amellett, hogy állhatatosságra buzdította híveit, a lelki és testi betegségben szenvedőket is gyógyította.

Egyházunk hagyományának megfelelően Tamás atya keresztbe tett, égő gyertyával kezében kérte a jelenlévőkre a szent püspök oltalmát torokbajok és minden más bajok ellen. „Szent Balázs püspök és vértanú közbenjárására szabadítson meg téged Isten a torokbajtól és minden más bajtól” – hangzott.

Képtár > 2017-18. tanév > Gyertyaszentelés
jan.
31

VIDÁM FEJTÖRŐKKEL JÁTSZOTTUNK ISKOLÁST

2018. január 31. (szerda)

Bóbitázó ovisaink Iskolást játszunk címmel játékos, mégis valódi tanórán vettek részt a leendő tanító nénik, Kisberk Andi néni és Schreinerné Rodler Kati néni irányításával. Ők lelkesen vezették be legkiesebb tanítványaikat az iskolai élet becsengetéstől kicsengetésig terjedő szokásrendjébe.

A meglehetősen fegyelmezetten érkező apró diákokat meglepetés várta, hiszen a padokban egykori ovis társaik, jelenlegi 1.a és 1.b osztályos tanulóink várták őket, hogy a két tanító néni segítőiként, az óvodások között ülve nyújtsanak segítő kezet társaiknak, ellenőrizzék feladatmegoldásaikat, s jegyezzék a helyes válaszokért járó számtalan piros pontot a névre szóló tájékoztató füzetbe.

csengőszó elhangzása után a hetesek elmondták a jelentést, ezzel vette kezdetét a tanóra. A tanuláshoz az iskolást játszók egy kis taneszközt kaptak, melyben sok izgalmas feladat sorakozott. A jelmezbálos és bohócos képekkel tarkított, Vidám fejtörők című füzetben a gyerekek számláltak, téri tájékozódási, hangelemzőmemóriafejlesztő feladatokat végeztek, kiegészítették a rajzokat. Oszloponként és soronként keresgéltek a mókás arcú bohócok között. Színes mértani alakzatokból először a táblánál, majd a füzetükben alkottak ismétlődő sormintákat. Pihenésképpen játékos mondókát tanultak, tornásztak. Hogy igazi iskolásnak érezzék magukat, házi feladatot is kaptak.

Első osztályos segítőinkre igazán büszkék lehetünk, mivel kitartó munkájukkal nagy segítségükre voltak a tanító néniknek és fegyelmezett viselkedésükkel jó példát mutattak korábbi óvodás társaiknak. Anagycsoportosok is dicséretet érdemelnek, hiszen mindvégig lelkesen jelentkeztek és türelmesen megvárták, míg a tanító néni felszólítja őket. Bizonyították, hogy nemsokára igaziból is az iskolapadban a helyük.

 

Képtár > 2017-18. tanév > Iskolást játszunk

jan.
29

TESTNEVELÉSÓRÁK A JÉGEN

2018. január 29. (hétfő)

A gyerekek és családok örömére idénis megnyitott a tél egyik legjobb fehérvári attrakciója, a Koriliget a Zichy-ligetben, a Zenepavilon körül, és mintegy hétszáz négyzetméteren várja a látogatókat. Az iskolás csoportok – előzetes bejelentkezése alapján – idén is kedvezményesen korcsolyázhatnak a Zichy ligeti jégpályán hétköznap délelőttönként.

Kihasználva a lehetőséget, az idei évben is kilátogattunk korcsolyázni – a testnevelésóra keretén belül – iskolánk tanulóival. A gyerekek nagy örömmel fogadták a szabadban tartott órát. Azok, akik már tudnak korcsolyázni, tovább gyakorolhattak és bővíthették tudásukat, a kezdők Péter bácsi segítségével próbálhatták ki magukat. Reméljük, a jövőben is lehetőségünk nyílik majd a jégpálya használatára.

Január 24-én (szerdán) a 8. osztályosok nyitották a sort, őket követték 26-án (pénteken) az ötödikesek, a képen a 6. osztályosok korcsolyáznak, míg a hetedikesek február 9-én (pénteken) fognak a jégre menni.

jan.
24

SIKEREK AZ EGYHÁZMEGYEI HITTANVERSENYEN

2018. január 24. (kedd)

Január 24-én, szerdán második óra után indultunk el a Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola szervezésében megrendezett hittanversenyre, melynek témája a csodálatos kenyérszaporítás, a kánai menyegző és a manna volt. A csapat tagjait Tamás atya válogatta ki különböző szempontok szerint. Többek között fontos volt a kreativitás, a tudás és a gyors gondolkodás is. Így esett a választása három hetedik osztályos tanulóra, Jankovics Zoé Rékára, Lőrincz Lucára és Németh Eszter Rozáliára.

A verseny helyszínére, Érdre Tamás atyával utaztunk. A helyszínen barátságosan fogadtak minket, és néhány ottani segítő diák felkísérte a csapatot egy terembe, ahol kaptunk egy kis tízórait, és a holminkat is lepakolhattuk. Az itt eltöltött kellemes negyed óra után elkezdődött a verseny. Átvezettek minket egy másik tanterembe, ahol leültettek az egyik hátsó asztalhoz. A szervező atya bevezetőjében mély teológiai értelemmel átszőtt gondolatokat mondott el a verseny céljáról és lényegéről, majd szót ejtett a 2020-as, Budapesten megrendezendő Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusról is. Az erre való felkészülés céljával adták meg a vetélkedő témáját. Ezután imádságként elénekeltük a „Jöjj, Szentlélek Úristen” című éneket.

Mindezek végeztével kezdetét vette a megmérettetés. A feladatok nagyon változatosak és izgalmasak voltak. Bibliai idézeteket kellett kiegészíteni emlékezetből, a lehető legkevesebb idő alatt kerestünk ki szentírási részeket, volt puzzle, nekünk azonban a „Ki vagyok?/Mi vagyok?” című barkochba játék tetszett a legjobban. A feladványok többségénél nem csak a tudás, de a gyorsaság is sokat nyomott a latban. Mindhármunkon elhatalmasodott a versenyszellem. Kitartásunknak meglett a gyümölcse, 2. helyezést értünk el, ezzel az egyházmegye hét kiváló csapatát utasítottuk magunk mögé. A legjobb mégis az volt a napban, hogy jól összekovácsolódott csapatként dolgozhattunk együtt, és megtapasztalhattuk az igazi összetartozás felemelő érzését.

Köszönjük ezt az élményt Tamás atyának, aki támogatott a felkészülésben, és lélekben erősített minket, a kiválasztásunkkal pedig bizalmat szavazott nekünk! A verseny után türelmetlenül vártuk, hogy visszaérjünk az iskolába és elújságolhassuk osztálytársainknak és Eszter néninek ‒ osztályfőnökünknek ‒ a jó hírt.

Lőrincz Luca 7. osztályos tanuló

A hittanversenyen a 3-4. osztályosok rajz kategóriában indulhattak, tetszőleges technikával elkészített alkotásokkal. A pályázók két szentírási részlet ábrázolása közül választhattak, rajzolhattak a kánai menyegzőről, illetve a csodálatos kenyérszaporításról.

198 beérkezett pályamű közül a zsűri 1. helyezéssel jutalmazta iskolánk 3.a osztályos tanulóját, Móré Melinda Dórát, Tóthné Csákberényi-Nagy Kata néni tanítványát.

Az 5-6. osztályosok elbeszélés írásában fejthették ki gondolataikat, Jézus csodáival kapcsolatban. Ebben a kategóriában Farkas Réka Rebeka 5.a osztályos tanuló ért el 3. helyezést, Farkas Eszter néni felkészítésében.

Díjazottjaink jutalmát az érdi iskola juttatta el iskolánkba, ahol Igazgató bácsi adta át azt a nyerteseknek. Eredményükhöz szeretettel gratulálunk!

jan.
24

HOLLE ANYÓTÓL A SZIVÁRVÁNYIG

2018. január 10., 17., 24. (hétfő)

Január hónapban újra ellátogattak hozzánk a nagycsoportos óvodások. Andi néni és Kati néni ezúttal a télhez kapcsolódóan, Holle anyó történetét mesélte el a gyerekeknek, akik kenyerekké, almákká, párnákká, kakasokká változva, igencsak tevékenyen, aktívan váltak a történet részeseivé. A meséhez kapcsolódóan aztán számoltak, rajzoltak, sormintával párnát díszítettek az ügyes ovisok. A foglalkozás végén mindenki meghajtogatta saját, mesebeli házát.

A foglalkozások második szerdáján angol- és informatikafoglalkozás várta a nagycsoportosokat. Jurcsek Rita néni „angolóráján” ismét énekelték a korábban megtanult angol nyelvű dalocskákat, például a pókfiúcskáról, aki folyton lepottyant a mászás után. Egy új mondóka is sorra került, amit szintén el is játszhattak a kicsik, és ennek elmondása közben kicsit „kirándultak” is. A színek angol elnevezését is tanította Rita néni, és ezt sokféleképpen – a tanterem tárgyain, saját ruháikon, a kihelyezett képeken – gyakorolhatták. Egy újabb fülbemászó dallam és kicsi filmecske is tartozott a sokféle színhez, no meg a szivárvány megannyi árnyalata.

A számítógépek segítségével Teker Éva nénivel ismerkedtek tovább a gyerekek az informatika számukra is érdekes és fejlesztő hatású világával. Ezúttal a jobb-bal irányok gyakorlásának lehetősége bújt el a játékokban, miközben az ujjacskák precíz használatával a finommotorika is fejlődött. A „lepkevadászaton” bal és jobb gombbal is el kellett kapni a színes szárnyú pillangókat, s ez bizony alaposan megtornáztatta a kis kezeket és az okos kobakokat is. A foglalkozás másik új játéka szintén az irányok gyakorlását segítette elő, de itt a formafelismerés és azonosítás képességére is szükség volt.

A harmadik alkalommal a Sakkpalotába belépő nagycsoportosokat Bihari Zsuzsi néni egy óriási szivárványkendővel várta, amely alatt átbújhattak a gyerekek. Ott a koboldok elrejtett kincse helyett a sakkbábok rajzaival díszített babzsákokra bukkantak. Miután mindegyik világos figura megtalálta sötét színű párját, elkezdődött a játék. Bóbitásainknak olyan szavakat kellett gyűjteniük, amelyek ugyanolyan hanggal kezdődnek, mint a választott bábok neve. Ezt memória- és igaz-hamis játék követte, melyek után vendég érkezett a kis csapathoz. Tigris a sakkfigurákról és a szabályokról tett fel kérdéseket a gyermekeknek. A foglalkozás végén az ismert mesehős bábfigurája kézfogással köszönt el a nagycsoportosoktól.

Az ovisok birtokba vették a mozgáskotta termet is, ahol Sümegi Évi nénivel sokat játszottak. A mozgáskotta jelmodul készletéből páros láb és egy láb jeleit hordozó kottalapok segítettek a gyerekeknek sétálva, futva és ugrálva átjutni egy képzeletbeli mocsáron, ahonnan aztán egy alagúton átmászva jutottak ki.  Ezt követően marokzsákokkal játszottak. A különböző színek és figurák alapján futottak, vagy éppen a figura mozgását utánozva mentek át a terem túlsó felére és vissza. A foglakozás végén pedig fogócska tette még vidámabbá a napot.

Képtár > 2017-18. tanév > Bóbita 3.

jan.
23

JÁNOS VITÉZ ELŐADÁS
A NEMZETI SZÍNHÁZBAN

2018. január 23. (kedd)

A Nemzeti Színház egy éve indította útjára a „Nemzeti a diákokért” elnevezésű programját, melynek keretében minden magyar diák ingyen tekintheti meg a színház öt előadását, köztük Petőfi Sándor János vitézét is. Az előzetes regisztrációt követően iskolánk 5.b és 6. osztályosai lehettek részesei ennek az élménynek. A „János vitéz-csapat” január 23-án délben indult el Székesfehérvárról, hogy Budapestre érkezve először egy nemzeti színházbeli körbevezetésen, majd magán az előadáson is részt vegyen. A gyerekeket Kovácsné Szolovi Anita néni, Ludvig Zsoltné Jurcsek Rita néni és Náray-Szabó Lívia néni kísérte.

Öröm volt látni a gyermekek rácsodálkozását az impozáns színházi épületre, részese lenni az érdekes, kulisszatitkokat is eláruló idegenvezetésnek, majd a sodró erejű és látványos előadásnak. A Nemzeti Színház világviszonylatban is elsőrangú színpadtechnikája az előadás során is megmutatkozott – a nézők nem kis ámulatára. A fiatalos színészi játék, ugyanakkor az eredeti szöveghez hű közlésmód hidat képzett múlt és jelen között, az elgondolkodtató színpadi megoldások pedig további kérdéseket idéztek bennünk nézőkben.

Másnap mindkét osztállyal módunk nyílt megvitatni az előadáson látottakat, ezzel mélyítve műértési és értelmezési képességüket, valamint választható feladatnak kapták a színházi élménybeszámoló írását, mellyel kifejezőkészségük színesedhet.

A János vitézes színházi élménynek köszönhetően, több részvevő gyermek is kérdezte, hogy „Ugye, jövünk még a Nemzetibe?” S bár tanárként tudjuk, hogy ebben a vágyban a kísérő körülmények is közrejátszanak (pl.: liftezni a színház üvegfalú liftjében, együtt nevetni az osztálytársakkal az út során, énekelni a buszon hazafelé), de mégis hisszük, hogy ha „tűzközelben tarjuk” a gyerekeket, akkor természetes közegükké válik ez a kulturális világ is és felnőve színházértő és a színházi művészetet elismerő felnőttekké válnak.