Szent Imre Általános Iskola és Óvoda

   8000 Székesfehérvár, Budai út 4. OM 030070
   E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Tel: 22/318-232

Álláspályázat

febr.
26

MUNKÁLKODJUNK
AZ ÚJ EMBERÉRT!

2020. február 26. (szerda)

Egyházunk legnagyobb ünnepét, a húsvétot megelőzi a nagyböjt időszaka, az a negyven nap, mely hamvazószerdával veszi kezdetét. Ebben az esztendőben is a Szent Imre-templomba indult iskolai közösségünk ezen a reggelen.

Ugrits Tamás atya arról beszélt a gyerekeknek a szentmise kezdetén, hogy miről is szól ez a nap. Felhívta a gyerekek figyelmét arra, hogy Jézus szeretetéről soha ne feledkezzünk meg, hiszen ő a mindennapokban is velünk van. Mindannyian érezhetjük az Ő jelenlétét életünkben, amikor például valamit sikeresen elvégzünk, vagy elkerülünk egy kellemetlenséget.

Nem szabad azonban arról sem elfeledkeznünk, amire hamvazószerda üzenete emlékeztet bennünket. Meg kell szabadulnunk gyengeségeinktől, hibáinktól, el kell hagynunk mulasztásainkat, mértéktelenségeinket. Erre alkalmat ad számunkra minden évben a húsvétot megelőző negyven nap időszaka. Keressük meg életünkben azokat a tetteket, amelyekben javulhatunk, hogy Jézus segítségével gyógyulhasson a lelkünk, és jobb emberekké váljunk. Munkálkodjunk azon, hogy mindannyiunkban megszülethessen ez az új ember!

A szentmise alatt sor került a hamvazás szertartására. Tamás atya és segítői ekkor az előző évi virágvasárnap elégetett barkáiból származó hamuba mártották ujjukat, majd keresztet rajzoltak a hívek homlokára e szavak kíséretében: „Emlékezz ember, porból lettél és visszatérsz a porba.” Ahogy Tamás atya mondta a szentbeszédben, ez a „láthatatlant” jelképezi számunkra. A láthatatlant, ami nem mulandó, mint minden látható dolog a világban.

A szentmise végén iskolánk püspöki biztosa megköszönte a gyerekeknek a fegyelmezett részvételt, valamint azt, hogy tiszta szívvel vettek részt a szertartáson. Kiemelte, hogy tanulóink az építkezés idején is a legjobbat nyújtják, és valamennyi iskolai eseményen méltó módon vesznek részt.

febr.
17

NEGYEDIKESEINK
TUTANHAMON NYOMÁBAN

2020. február 17. (hétfő)

A 4.b osztályosok hetek óta készülődtek, hogy megnézhessék a gyermek fáraó, Tutanhamon kincseinek élethű másolatát Budapesten.

Negyedik éve a rövidebb kirándulásokra következetesen tömegközlekedéssel utazik az osztály, így tettek most is. A hosszú tanulási folyamatnak meg is lett az eredménye, a vonatmenetrendben mindenki ügyesen tájékozódott. A tanító nénik büszkén hallgatták a gyerekek történeteit, hogy hányszor hasznukra volt a közösen szerzett sok-sok tapasztalat. Egy kislány elmesélte, hogy néhány hónapja a nagyszüleit navigálta a metrómegállók között egy családi kiránduláson. A fiúk előzékenyen átadták a helyüket a lányoknak, és éberen figyelték, hogy mikor halad át a szerelvény a Duna alatt, mikor jutnak Budáról Pestre.

A Király utcai kiállítótérben egy barátságos antropológus kalauzolta végig a kis csapatot.
Vezetőjük már az első percekben dicsérettel halmozta el a gyerekeket, akik a hieroglifák rejtélyét felfedő Rosette-i kőtáblát azonnal felismerték.

A tanulók az első pillanatoktól kezdve lelki közösséget vállaltak Howard Carterrel, akit hajtott a tudásvágy már gyermekkora óta, és fáradhatatlanul kergette álmait. Miután megnéztek egy rövidfilmet az egykori kisfiúról, már szinte az ő szemével csodálkoztak rá a temérdek kincsre. Kocsik, trónusok, az egymást rejtő koporsók, a híres aranymaszk, játékok, szobrok, kanópuszedények és a falfestmények egyik ámulatból a másikba ejtették a gyerekeket. Persze mindennél jobban felcsigázta a negyedikesek kíváncsiságát a mumifikálás folyamata, az állítólagos sikertelen sírrablás esete, és kissé kiábrándultan vették tudomásul, hogy a fáraó átka csak a korabeli bulvársajtó kitalációja volt.

A sok új ismeret szinte kevésnek bizonyult, újabb és újabb impulzusra vágytak a negyedikesek. Ezért a tanító nénik úgy gondolták, hogy egy különleges helyen kellene elfogyasztani a maradék elemózsiát a hátizsákokból. A Deák Ferenc tértől ezúttal csak egy megállót utaztak a metrón a Kossuth Lajos térig.  A Parlament előtt fotózkodtak, a pesti Duna-parton állva a túloldalt kémlelték, és azt memorizálták, merre van a Citadella, a Lánchíd, a Budavári Palota, a Mátyás-templom és a Halászbástya.

Hazafelé, vonatozás közben, előkerültek a frissen szerzett könyvek, jegyzetek, prospektusok, amik a gyermek fáraóról és az őt megszállottan kereső Carterről szóltak. Így elevenedtek meg újra az egykori kisfiú álmai titokról, kincsről és kalandokról a mai tízévesek fantáziájában.

febr.
15

TÚRA AZ IRODALOMKEDVELŐ TELEFONFÜLKÉTŐL A ZARÁNDOKHELYIG

2020. február 15. (szombat)

Az idei tanév második Túrabakancs kirándulására február 15-én került sor. A télire tervezett túra ezúttal igazán tavaszi hangulatot árasztott, ugyanis kellemes hőmérséklet és szikrázó napsütés, mi több, a tavasz első hírnökei, a hóvirágok fogadták a lelkes társaságot a Budai-hegységben.

A rövid, de annál több látnivalót tartogató túra első állomása a máriaremetei Kisboldogasszony-templom volt. A neogótikus stílusban épült zarándokhelyen tanulóink elcsendesedtek néhány percre, hogy egy rövid imádsággal hálát adjanak ezért az újabb, különlegesnek ígérkező napért. A templomot elhagyva az Országos kéktúra és a Mária-út vonalát követve a Remete-szurdok felé vették az irányt. A csekély vizű patak partján haladva a szemfüles túrázók az ébredező természet számos jelét, köztük a rengeteg hóvirágot is észrevették. A patakon történő izgalmas átkelést követően a Remete-barlanghoz értek. A régészeti jelentősége miatt fokozottan védett barlang megmozgatta a gyerekek fantáziáját. Néhányan már a kutatásban való elmerülést is eltervezték.

A túra következő állomása a remeteszőlősi Bodzaliget pihenőpark volt, ahol a túrázók meglátogatták az Örkény István Egyperces novellák ihlette emlékmű-telefonfülkét, melyből a tárcsázás után egyperces novellák hangoznak fel. A pihenőpark másik érdekessége a Könyvmegálló. Ebből a szabadtéri „könyvtárból” bárki elvehet egy számára kedves könyvet, mindössze annyi a szabály, hogy hagyjon helyette ott ő is egy kötetet. Az irodalmi élmények mellett persze egy kis édes meglepetés is várt a kirándulókra ezen a ponton.

Útjuk következő részében a Hosszú-erdő-hegyen található kilátópontig kapaszkodtak fel a túrázók, ahonnan csodás panoráma tárult a szemük elé. A szép kilátás, a délutáni szikrázó napsütés egyaránt hozzájárult a felhőtlen jókedvhez. A természeti kincseket elhagyva a városba ereszkedtek vissza, ahol még érintették a zarándokok megállóhelyén emelt Szentkút műemlékét. A Kisboldogasszony-templomhoz visszaérkezve büszkén vehették át a sikeres teljesítők a jól megérdemelt túrapogácsát és az emléklapokat. Farkas Eszter néninek köszönhetően ismét sok új ismerettel és szép élményekkel feltöltődve indultak haza tanulóink.

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Máriaremete

febr.
14

FARSANGI MULATSÁG ÉNEKKEL, TÁNCCAL ÉS SOK MEGLEPETÉSSEL

2020. február 14. (péntek)

Az idei év utolsó farsangi rendezvényére, a felső tagozatos farsangi mulatságra február 14-én került sor.
A korábbi évekhez hasonlóan izgalmas játékok, finom házi sütemények, zene, tánc és sok meglepetés várta a gyerekeket.

A délután egy kis „munkával” kezdődött, ugyanis a gyerekeknek különböző helyszíneken egyéni és csoportos versenyek keretében kellett számot adniuk ügyességükről, kreativitásukról és leleményességükről. Mindehhez természetesen a rögtönzött csapatok jó együttműködésére is szükség volt.

Sok más mellett kipróbálhatták az ugróiskola lábat és kezet is igénylő változatát, átkelhettek az „aknamezőn”, de varázsszőnyegen is utazhattak és egy kínai ételfutár bőrébe is belebújhattak. Természetesen a fánkevő verseny és a lufis tánc is nagy sikert aratott. Az állomásokon színes tallérokat, vagyis pizzafeltéteket gyűjtöttek a gyerekek, melyeket a vetélkedők után ajándékokra tudtak beváltani.

A játékok után a várva várt táncverseny következett, melyre összesen húsz csapat nevezett. A jobbnál jobb produkciók alaposan megdolgoztatták a zsűrit, mely végül az alábbi csapatokat díjazta.

  • Horváth Eszter Réka – Mátrai Tábita – Schlauszki Fanni (8.)
  • Fekete Csaba – Gergely Péter – Neulinger Levente – Sturm Levente (6.b)
  • Páthi Berta – Péter Jázmin (5.a)
  • Kovács Márton Adrián – Lakatos Nikolasz (5.b)
  • Radnai Patrik– Tóth Balázs (6.b)
  • Bakó Hanna – Bányász Gyula (7.a)

Az eredményhirdetést követően egy szintén sokak által várt esemény, a pizzázás következett. Amikor mindenki jóllakott, ismét mozgásba lendült a társaság, ugyanis Péti Zsuzsi néni és néptáncosai egy meglepetéstánccal készültek. Szerencsére nem kellett sokáig győzködni a közönséget sem, hogy csatlakozzanak, így hamarosan egy nagy közös tánc bontakozott ki a megmozdulásból.

Az est további részében is folytatódott a zene és a tánc. Az osztályok által választott Just Dance és karaoke zenék biztosították a felhőtlen hangulatot. Kicsik és nagyok egyaránt mosolyogva, sokan némileg rekedten, de maradandó közösségi élményekkel feltöltődve zárták a farsangi időszakot.

Köszönettel tartozunk Farkas Eszter néninek az esemény feladatainak koordinálásért, a sok vidámsággal, mókával teli pillanatért.

 

 

 

febr.
06

FEGYVEREK ÉS EGYENRUHÁK TESTKÖZELBEN

2020. február 6. (csütörtök)

Az 5.b osztályosok ismét Budapestre látogattak vonattal. Ez alkalommal a Hadtörténeti Múzeumban vettek részt múzeumpedagógiai foglalkozáson.

A helyszín, és az igen sok lépcsőfok leküzdését igénylő odavezető séta ismerős volt az ötödikeseknek, hiszen nem egészen egy évvel ezelőtt már jártak itt. Akkor Mátyás király korába utaztak az időben, most az 1848-as forradalom idejének katonai vonatkozásaival ismerkedtek meg közelebbről.

Hidvégi András múzeumpedagógus üdvözölte a gyerekeket, miután a diákok már ráhangolódtak a témára a múzeum földszinti kiállítótermeiben, ahol Gábor Áron rézágyújának történetéről olvashattak, nézhettek tablókat, tárgyakat. A székely ágyúöntő mester, eredeti foglalkozása szerint asztalos élettörténete nagy hatással volt a gyerekekre. Csodálattal nézték az ágyúöntés menetéről készült animációt, valamint a tehetséges mester első próbálkozásairól, sikereiről szóló írásokat.

András ezt követően gyorsan magára vonta az ötödikesek figyelmét, akik a közel kétórásra sikeredett, végig interaktív és mozgalmas foglalkozás alatt észre sem vették az idő múlását. Először meghallgatta spontán megnyilatkozásaikat, eddigi ismereteiket a forradalomról, majd belekezdett a kor történelméről egy meglehetősen a diákok nyelvén megfogalmazott előadásba. Persze közben többször visszakérdezett, illetve próbálta az előzetes feltevéseket, kikövetkeztetett véleményeket megismerni. A vitrinekben kiállított öltözékeket, fegyvereket olyan szempontok szerint is bemutatta, hogy azoknak mi volt a funkciója, milyen okok miatt voltak olyan színűek, méretűek, mi miatt készültek ebből vagy abból az anyagból.

A foglalkozás során párban végzett kutatómunkára is sor került, ahol a termekben kiállított tablókból lehetett helyes válaszokat gyűjteni. A legizgalmasabb rész azonban az utolsó volt a tartalmasan eltöltött két órában. Ekkor ugyanis kézbe vehették a gyerekek a karabélyokat, szablyákat, pisztolyokat, valamint felpróbálhatták a huszárok és a gyalogság ruházatát. Még a lányok is élvezettel bújtak a katonai öltözékekbe, és kíváncsian vették kézbe a nem is olyan könnyű fegyvereket.

Bár a hosszúra nyúlt foglalkozást követően már a vonathoz kellett indulni, így a korábban eltervezett várbeli sétát más alkalomra kellett halasztani, minden résztvevő úgy érezte, hogy hasznos és tartalmas volt a múzeumban eltöltött idő. Mozgalmasan telt, és rengeteg új ismerettel gazdagította a diákokat a látogatás.

 

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Hadtörténet-5.b

 

febr.
05

KÉK MACSKÁK ÉS RÓZSASZÍN MEDVÉK

2020. február 5. (szerda)

A farsangi időszak beköszöntével ismét kézműves foglalkozásra hívtuk alsó tagozatosainkat.
A vízkereszttől hamvazószerdáig tartó néhány hétben iskolánkban is több közösség tart farsangi mulatságot, így különösen időszerű volt a Teker Éva néni vezette barkácsolás.

Ezúttal is az 5.b osztályosokBalázs Bálint, Bodzsár Vanda, Kincses Júlia, Kiss Míra Szonja, Kuti Zoé, Lambert Ágota, Lőrincz Lilla, Lukács Eszter Sára, Neulinger Renáta és Sellei Luca Lili – segítettek Éva néninek a lebonyolításban, az előkészületekben és az utólagos rendrakásban.

Évfolyamonként érkeztek a diákok a foglalkozás helyszínére, ahol elsőként végignézhették a kínálatot a táblánál, azaz választottak a kihelyezett, tizenkétféle mintadarab közül tetszésüknek megfelelően.
Ha eldöntötték, mit szeretnének készíteni, ahhoz az asztalhoz ültek, ahová az ötödikesek annak a mintadarabnak az alaklemezeit, alapanyagait tették.

Farsangi téma lévén farsangi bohócok készültek az egyik asztalnál, mégpedig harmonika-testtel és persze jó nagy, piros orral. Ennél az asztalnál kétféle farsangi szemüveget is lehetett alkotni, amelyeket aztán csillámragasztóval, flitterekkel díszíthettek kedvük szerint a gyerekek.

A többi asztalnál különféle állatálarcok kerültek ki a kezek alól. Méhecske, katica, béka, maci, cica, nyuszi, de még kardfogú tigris és nagyfogú egérke is helyet kapott a választékban.

Minden évfolyam esetén más-más álarc volt a kedvenc. A kisebbek inkább nyuszivá szerettek volna alakulni, a nagyobbak között népszerű volt a tigris. A rókaálarc és a hagyományos farsangi szemüveg valamennyi korosztályban sláger volt.

A végén az elkészült maszkokra kalapgumi került, így már az osztálytermekbe történő visszavonulás során ott díszelgett az arcocskákon a sokféle papírdísz. Sőt, a napközi végén levonuló osztályok is maszkban, szemüvegben pompáztak, mert még a sapka fölé is felkerültek az elkészült alkotások.

Ismét gazdagabb lettek a gyerekek az alkotás élményével, és még a farsangi mulatságokra is készülhettek, vagy csak egyszerűen belebújhattak egy elképzelt lény bőrébe egy rövid időre, a képzeletük és egy maszk segítségével.

 

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Farsangi kézműves

 

jan.
31

VELÜNK A FÉNY ÉS AZ ÁLDÁS

2020. január 31. (péntek)

„Égiháborúban, zivatar éjén
Te tündökölj mindig a szívünk mélyén!
A szentelt gyertyákat híven égetjük,
És az üdvözítőt áldva követjük.”

 

(Radvánszky Gyula: Gyertyaszentelőre – részlet)

Szűz Mária, az akkori szokások szerint, negyven nappal születése után bemutatta gyermekét a jeruzsálemi templomban. Az ott jelen lévő Simeon felismerte Jézusban azt, aki a Világ Világossága lesz. Innen ered, hogy e naphoz – február 2-ához – köthető Gyertya-szentelő Boldogasszony ünnepe, amiről iskolánkban is minden évben megemlékezünk.

Tanulóink gyertyákat díszítenek, amelyet ezúttal a vasárnapra eső ünnepnap előtti pénteken áldott meg Tamás atya. Valamennyi osztályunkból egy-egy képviselő állt gyertyáját a kezében tartva Tamás atya mellett, aki szenteltvízzel hintette meg minden iskolásunk gyertyáját, amelyet az áldáshoz a magasba tartottak. A gyertya, mint Jézus jelképe az elkövetkező időszakban közelebb hozhatja hozzánk azt, aki világosságul született értünk e világra. Ahogy Tamás atya mondta: ezek a gyertyák nem világításra valók, hanem arra, hogy Jézus Krisztus fényét közvetítsék.

Másik, február eleji – február 3-ára eső – egyházi ünnep Szent Balázs püspök emléknapja. E napon torokbaj és egyéb betegségek ellen kaphatnak áldást a hívek. Tamás atya ezen a pénteken erről a napról is megemlékezett diákjaink körében.

A 4. században élt püspök a börtönben raboskodva mentett meg egy kisfiút, akinek halszálka akadt a torkán. Innen ered, hogy a vértanú emléknapján Y alakban összekötött gyertyát a kezében tartva mondja el az atya a Balázs-áldás szövegét:

„Szent Balázs püspök és vértanú közbenjárására szabadítson meg téged az Isten a torokbajtól és minden más bajtól: az Atya, a Fiú és a Szentlélek. Ámen.”

A két ünnepnapról történő megemlékezés után az Egyházat megvilágító Krisztus fényével, valamint a betegségek távoltartására kapott áldással mehettek vissza osztálytermeikbe diákjaink ezen a pénteken.

jan.
31

„IRÁNY BETŰFALÓNIÁBA”
– A TÁNC NYELVÉN IS

2020. január 31. (péntek)

Emlékezetes, sokszínű táncházzal zárult iskolánkban a három féléven átívelő, „Irány Betűfalóniába” elnevezésű, az Aranybulla Könyvtárral szoros együttműködésben megvalósított projekt.

A 3. évfolyam tanulói a tornateremben rögtönzött táncházban, farsangi hangulatbanropták, a talpalávalót a Kákics együttes húzta. Igazi tavaszváró vidámság kerekedett a parketten – Gula Miklós vezetésével.

Bemelegítésképpen szoborjátékkal indult a mulatság, majd mindenféle állatot utánoztak a gyerekek. Megmutathatták, hogyan mászik fára a mókus, majd – egy játék kedvéért – két tanuló még a medve bőrébe is belebújhatott pár perc erejéig.

Növendékeink táncos feladatok segítségével elevenítették fel a farsanghoz kötődő hagyományokat, népszokásokat.

A tornatermet végül mindenki fergeteges hangulatban hagyta el, ily módon megalapozva a délutáni osztályfarsangot.

 

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Táncház

 

 

jan.
29

MIÉRT HAVAZIK, S MIÉRT NEM?

2020. január 15., 22., 29. (szerdánként)

Oszkár és Piri, a Bóbita-foglalkozások emblematikus bábfigurái, harmadik ízben keltek életre január 15-én Bihariné Németh Zsuzsanna, Cserbán Zsanett, Lőrinczné Schvarcz Magdolna és Vladof Nikolett tanító nénik kezében. Az egérke és a tigris együtt vitatták meg, hogy melyik mesével ismerkedjenek meg ezúttal a kicsik.

Holle anyó története köré szövődött minden feladat. A gyerekek újra megerősítést kaptak abban, hogy a Mesék Birodalma azért csodás hely, mert itt a jó mindig elnyeri a jutalmát.

A mesével kapcsolatos beszélgetés után számláltak és a több-kevesebb fogalmával ismerkedtek ovisaink. Az írás-előkészítő feladatok során Holle anyó párnáit díszítették álló egyenesekkel, körökkel és csészevonalakkal. A lazító ujjtorna közben tréfás, pergő ritmusú mondókát memorizáltak hallás után.

Az apró kezek egyre inkább ügyesednek a rendszeres színezéstől, ragasztástól, az olló használatától. Egy sötétkék kartonra téli tájat varázsoltak a tanító nénik segítségével, melyből végül könyvjelző lett.

Munka közben dalt is tanultak a kicsik, és együtt énekelték a felnőttekkel: „Betemetett a nagy hó erdőt, mezőt, rétet …”; „Hóembernek se keze se lába, hóembernek pici szeme szén…”

Immár harmadik alkalommal látogattak az informatikaterembe is az óvodások. Teker Éva néni most is Peti játékaival várta őket. Elsőként az egérhasználatot gyakorolták egy kergetőzős feladattal, s ez egyben a kis kezek irányításának a képességét is fejlesztette. Utána iránygyakorlatok következtek, és az iskolához egyre közelebb kerülő kicsik szinte hiba nélkül emelték a jobb vagy bal kezüket Éva néni kérésére. Az irányok ismeretét igénylő játékban a formákat és a színeket is ügyesen fel kellett ismerni. A foglalkozás végén sok kisgyermek már egyedül ki tudott lépni a programból, ami azt mutatja, hogy digitális kompetenciájuk is fejlődik az iskolás időszak közeledtével.

Ismét elérkeztek óvodásaink „Angolországba” is, ahol Szalay-Fecske Orsi néni és Cookie cica régi ismerősként üdvözölte a kisgyermekeket. Lelkes és bátor nagycsoportosaink kivétel nélkül angol nyelven köszöntek vissza. Ezután következett a már jól ismert „Good morning song”. Vidám kis ovisaink ezt követően a számok és a testrészek skandálása után a „Rainbow colours song” segítségével tanulták meg a szivárvány színeit. Miután önállóan is elmondták ezeket, a „Touch the colour” mókás játék volt terítéken, mely során meg kellett érinteni az elhangzott színeket.

A farsangi időszak a Sakkpalota lakói számára is fontos. A mulatság idejére ők is jelmezbe bújtak. Miután a kicsik Bihari Zsuzsi néni segítségével kitalálták, melyik maskara mögött melyik báb bújik, Farkas Rita néni táncra hívta a lelkes csapatot. Bóbitásaink sorversenyen bizonyíthatták ügyességüket és rátermettségüket. Mivel mindannyian kiállták a próbát, segíthettek a Sakkpalota szakácsainak a fánkkészítésben. Szaporán ragasztgatták a cukorkákra emlékeztető matricákat, s készítettek szebbnél szebb kartonsütiket. Ezt követően a nagycsoportosok lufikat gyűjtöttek egy szivárvány-kendő alól, s azokat a rajtuk lévő számok szerint csoportosították. A foglalkozás közös tánccal és énekléssel zárult.

 

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Bóbita - 3.

jan.
25

„INDULJ EL EGY ÚTON!”

2020. január 25. (szombat)

Iskolánkból hét csapat, összesen 28 gyermek nevezett a Magyar Természetjáró Szövetség és a Baptista Szeretetszolgálat által meghirdetett „Indulj el egy úton!” elnevezésű természetismereti és turisztikai vetélkedőre. Tanulóink az elmúlt hetekben, az online fordulók alatt sok-sok érdekességet megtudtak az Országos Kéktúra útvonaláról, nevezetességeiről, valamint az egykori és jelenlegi csodálatos élővilágról, mely a szemünk elé tárulhat az út megtétele során.

Január 25-én pedig eljött az idő, hogy a gyakorlatban is bakancsot húzzanak és a Kiss Péter próba keretén belül elinduljanak az úton. Szerencsére nem kellett sokat utazniuk, hogy a Kéktúra egy gyönyörű szakaszát, a Gaja-völgyet elérjék. Az izgatott túrázókat ködbe burkolózott táj fogadta, ugyanakkor ez nem vette el a jókedvüket, örömmel, beszélgetve, a szebbnél szebb fényképtémákat keresve indultak el a patakparton. Útjuk során a szurdok különleges képződményei mellett megnézték a híres Ádám-Éva fát, az Erdei szentélynél imádkoztak, majd a Pisztrángos-tó partján fogyasztották el jól megérdemelt szendvicseiket.

Továbbhaladva felkeresték az Alba Regia-forrást, majd meg sem álltak a Károlyi-kilátóig. Innen ugyan a nagy köd miatt nem lehetett messze ellátni, de a zúzmarától borított fák látványa igazán különleges élmény volt. A téli arcát mutató táj után az út további részén a fehérség sajnos eltűnt, de a látnivalók még nem fogytak el. A patak völgye fölötti domboldalban megnézték a Halomsírokat, majd Fehérvárcsurgó felé vették az irányt. Túrájuk a fehérvárcsurgói Károlyi-kastély parkjában ért véget.

A megtett 12,5 km után jóleső fáradtsággal várták a hazafelé tartó buszt, de közben már az elkészítendő túranaplóhoz felmerült ötleteket is lehetett hallani. Reméljük, hogy a verseny során megszerzett ismeretek és az átélt tapasztalatok a későbbiekben majd arra ösztönzik ifjú túrázóinkat, hogy nekivágjanak hazánk legszebb útvonalának, az Országos Kéktúrának.

 

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Kiss Péter próba