Szent Imre

Általános Iskola és Óvoda
8000 Székesfehérvár, Budai út 4. OM 030070
22/318-232,  Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

jan.
29

MIÉRT HAVAZIK, S MIÉRT NEM?

2020. január 15., 22., 29. (szerdánként)

Oszkár és Piri, a Bóbita-foglalkozások emblematikus bábfigurái, harmadik ízben keltek életre január 15-én Bihariné Németh Zsuzsanna, Cserbán Zsanett, Lőrinczné Schvarcz Magdolna és Vladof Nikolett tanító nénik kezében. Az egérke és a tigris együtt vitatták meg, hogy melyik mesével ismerkedjenek meg ezúttal a kicsik.

Holle anyó története köré szövődött minden feladat. A gyerekek újra megerősítést kaptak abban, hogy a Mesék Birodalma azért csodás hely, mert itt a jó mindig elnyeri a jutalmát.

A mesével kapcsolatos beszélgetés után számláltak és a több-kevesebb fogalmával ismerkedtek ovisaink. Az írás-előkészítő feladatok során Holle anyó párnáit díszítették álló egyenesekkel, körökkel és csészevonalakkal. A lazító ujjtorna közben tréfás, pergő ritmusú mondókát memorizáltak hallás után.

Az apró kezek egyre inkább ügyesednek a rendszeres színezéstől, ragasztástól, az olló használatától. Egy sötétkék kartonra téli tájat varázsoltak a tanító nénik segítségével, melyből végül könyvjelző lett.

Munka közben dalt is tanultak a kicsik, és együtt énekelték a felnőttekkel: „Betemetett a nagy hó erdőt, mezőt, rétet …”; „Hóembernek se keze se lába, hóembernek pici szeme szén…”

Immár harmadik alkalommal látogattak az informatikaterembe is az óvodások. Teker Éva néni most is Peti játékaival várta őket. Elsőként az egérhasználatot gyakorolták egy kergetőzős feladattal, s ez egyben a kis kezek irányításának a képességét is fejlesztette. Utána iránygyakorlatok következtek, és az iskolához egyre közelebb kerülő kicsik szinte hiba nélkül emelték a jobb vagy bal kezüket Éva néni kérésére. Az irányok ismeretét igénylő játékban a formákat és a színeket is ügyesen fel kellett ismerni. A foglalkozás végén sok kisgyermek már egyedül ki tudott lépni a programból, ami azt mutatja, hogy digitális kompetenciájuk is fejlődik az iskolás időszak közeledtével.

Ismét elérkeztek óvodásaink „Angolországba” is, ahol Szalay-Fecske Orsi néni és Cookie cica régi ismerősként üdvözölte a kisgyermekeket. Lelkes és bátor nagycsoportosaink kivétel nélkül angol nyelven köszöntek vissza. Ezután következett a már jól ismert „Good morning song”. Vidám kis ovisaink ezt követően a számok és a testrészek skandálása után a „Rainbow colours song” segítségével tanulták meg a szivárvány színeit. Miután önállóan is elmondták ezeket, a „Touch the colour” mókás játék volt terítéken, mely során meg kellett érinteni az elhangzott színeket.

A farsangi időszak a Sakkpalota lakói számára is fontos. A mulatság idejére ők is jelmezbe bújtak. Miután a kicsik Bihari Zsuzsi néni segítségével kitalálták, melyik maskara mögött melyik báb bújik, Farkas Rita néni táncra hívta a lelkes csapatot. Bóbitásaink sorversenyen bizonyíthatták ügyességüket és rátermettségüket. Mivel mindannyian kiállták a próbát, segíthettek a Sakkpalota szakácsainak a fánkkészítésben. Szaporán ragasztgatták a cukorkákra emlékeztető matricákat, s készítettek szebbnél szebb kartonsütiket. Ezt követően a nagycsoportosok lufikat gyűjtöttek egy szivárvány-kendő alól, s azokat a rajtuk lévő számok szerint csoportosították. A foglalkozás közös tánccal és énekléssel zárult.

 

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Bóbita - 3.

jan.
25

„INDULJ EL EGY ÚTON!”

2020. január 25. (szombat)

Iskolánkból hét csapat, összesen 28 gyermek nevezett a Magyar Természetjáró Szövetség és a Baptista Szeretetszolgálat által meghirdetett „Indulj el egy úton!” elnevezésű természetismereti és turisztikai vetélkedőre. Tanulóink az elmúlt hetekben, az online fordulók alatt sok-sok érdekességet megtudtak az Országos Kéktúra útvonaláról, nevezetességeiről, valamint az egykori és jelenlegi csodálatos élővilágról, mely a szemünk elé tárulhat az út megtétele során.

Január 25-én pedig eljött az idő, hogy a gyakorlatban is bakancsot húzzanak és a Kiss Péter próba keretén belül elinduljanak az úton. Szerencsére nem kellett sokat utazniuk, hogy a Kéktúra egy gyönyörű szakaszát, a Gaja-völgyet elérjék. Az izgatott túrázókat ködbe burkolózott táj fogadta, ugyanakkor ez nem vette el a jókedvüket, örömmel, beszélgetve, a szebbnél szebb fényképtémákat keresve indultak el a patakparton. Útjuk során a szurdok különleges képződményei mellett megnézték a híres Ádám-Éva fát, az Erdei szentélynél imádkoztak, majd a Pisztrángos-tó partján fogyasztották el jól megérdemelt szendvicseiket.

Továbbhaladva felkeresték az Alba Regia-forrást, majd meg sem álltak a Károlyi-kilátóig. Innen ugyan a nagy köd miatt nem lehetett messze ellátni, de a zúzmarától borított fák látványa igazán különleges élmény volt. A téli arcát mutató táj után az út további részén a fehérség sajnos eltűnt, de a látnivalók még nem fogytak el. A patak völgye fölötti domboldalban megnézték a Halomsírokat, majd Fehérvárcsurgó felé vették az irányt. Túrájuk a fehérvárcsurgói Károlyi-kastély parkjában ért véget.

A megtett 12,5 km után jóleső fáradtsággal várták a hazafelé tartó buszt, de közben már az elkészítendő túranaplóhoz felmerült ötleteket is lehetett hallani. Reméljük, hogy a verseny során megszerzett ismeretek és az átélt tapasztalatok a későbbiekben majd arra ösztönzik ifjú túrázóinkat, hogy nekivágjanak hazánk legszebb útvonalának, az Országos Kéktúrának.

 

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Kiss Péter próba

 

 

jan.
24

TIZENKÉT DÍJBÓL HÁROM „SZENTIMRÉSEKÉ”

2020. január 24. (péntek)

Január 24-én tartották a XV. Tollpihe Fejér megyei Meseíró Pályázat ünnepélyes eredményhirdetését a Városháza dísztermében. Tanulóink mesék, meseírás iránti nagy érdeklődését mutatja, hogy ebben az évben is közel 30 pályamunkával neveztünk a megmérettetésre.

A díjátadón a szervezők kiemelték a meseolvasás, meseírás számos fejlesztő hatását: többek között önismeretet tanít, empátiára nevel, szókincset fejleszt és példaképeket ad. Néhány hasznos tanács elhangzása után pedig biztatták a gyerekeket a folytatásra, további írásra.

A neves szakemberekből álló zsűrinek nem volt könnyű dolga. Sohonyai Edit írónő, Benkő Andrea műsorvezető, valamint Kozáry Ferenc színművész a három kategóriában összesen 180 mesét értékelt. Tanulóink kiemelkedő eredményességét bizonyítja, hogy a kiosztott 12 díjból hármat „szentimrések” vittek haza.

Kiss Nadin Emma, 3.b osztályos tanulónk A varázslatos spicc-cipők című meséjével 2. helyezést ért el. Sohonyai Edit értékelésében kiemelte a jó szerkesztésmódot, valamint azt a magas színvonalat, mellyel már most megállná a helyét az írás irodalmi folyóiratokban.

Hoffman Dorottya, 6.b osztályos tanulónk A tükör című meséjével szintén 2. helyezést ért el. Kozáry Ferenc felhívta a figyelmet az írás különleges időhasználatára, valamint arra, hogy a szerző nem felejtett el tanítani, nevelni a meséjével.

Farkas Réka Rebeka, 7.a osztályos tanulónk pályamunkájával, A mesetündér és a mesék című alkotással nem kisebb jutalmat kapott a különdíj mellé, mint azt, hogy a helyszínen színre vitték a Táncsics Mihály Általános Iskola diákjai. Benkő Andrea értékelésében kiemelte, hogy Rebeka meséje jól rávilágított rohanó világunk sajnálatos jellegzetességére, amelyben egyre többször el-elmarad a meseolvasás, mesemondás. A művet olvasva talán ráébredünk a mesék különlegességére.

Sok szeretettel gratulálunk valamennyi pályázó és díjazott tanulónknak, valamint az őket a meseírásra buzdító Bakter Lászlóné Éva néninek és Farkas Eszter néninek.

A szekesfehervar.hu városportál híradását itt olvashatják, az eseményről készült galériába pedig itt pillanthatnak bele.

A Fehérvár Televízió is tudósított az eseményről.

A fényképeket Kiss László fotográfus készítette.

jan.
24

ELSŐ HELYEZÉS VALAMENNYI KOROSZTÁLYBAN

2019. január 24. (péntek)

Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata szervezésében került megrendezésre az a sakk csapatbajnokság, melynek célja a székesfehérvári városi diákolimpia sakk csapatbajnoki cím eldöntése korcsoportonként fiúknál és lányoknál, alsó és felső tagozaton. A versenyen nem csak amatőr, hanem igazolt versenyzők is indulhattak, akik már rendelkeztek Élő-ponttal.

A verseny két korcsoportban, fiú-lány bontásban, azaz négy csoportban került megrendezésre. A megmérettetésen 4 fős fiú-, illetve 3 fős lánycsapatok indulhattak oly módon, hogy fiatalabb versenyző indulhatott az idősebbek között, lányok versenyezhettek a fiúk között, de fordítva a versenyzés nem volt lehetséges. A verseny körmérkőzéses formában, dupla fordulóval (egy játékos ugyanazon ellenféllel egyszer világos, majd sötét színnel játszott), 10-10 perces gondolkodási idővel került lebonyolításra.

Valamennyi csoportban iskolánk, illetve az István Király Általános Iskola vívott nagy csatát a dobogós helyezésekért. Eredményeink:

I-II. korcsoportos lányok:
1. hely:
iskolánk „A” csapata: Bodzsár Vanda (5.b), Koncz-Kiss Júlia, Fekete Kitti (4.b)

2. hely:iskolánk „B” csapata: Lukács Éva Melinda (4.b), Forgács Linda (3.b), Welchner Dóra (2.b) 

I-II. korcsoportos fiúk:
1. hely:
iskolánk „A” csapata: Szalai Patrik (5.b), Kizman Ádám Iván, Ványi Ádám (4.b), Alonso-Ibarra Dániel (3.b)

3. hely:iskolánk „B” csapata: Vizi Áron Benedek, Biró Botond (4.a), Demeter Máté (3.a), Kincses Bálint (3.b)

III-IV. korcsoportos lányok:
1. hely:
iskolánk „A” csapata: Farkas Ibolya Szimonetta (8.), Kiss Virág (6.b), Lukács Eszter Sára (5.b)

2. hely:iskolánk „B” csapata: Schlauszki Fanni, Mátrai Tábita (8.), Osvald Hanna (3.a)

III-IV. korcsoportos fiúk:
1. hely:
iskolánk „A” csapata: Fekete Csaba, Neulinger Levente (6.b), Demeter Roland (6.a), Alonso-Ibarra Emilio (5.b)

3. hely:iskolánk „B” csapata: Szentgyörgyi Dávid, Szentimrey-Vén Dániel (8.), Kovács Mátyás (6.b), Járossy Sámuel (5.b)

Iskolánkat 28 tanuló képviselte – Dr. Peresztegi Nagy Róbertné Klári néni felkészítésében –, s igencsak örömteli, hogy tanulóink csapatban 4 első, 2 második és 2 harmadik helyezést hoztak el. Ezzel mind a 28 versenyzőnk éremmel a nyakában, boldogan távozott a verseny helyszínéről.

jan.
22

TAVASZI SZÉL VIZET ÁRASZT…

2020. január 22. (szerda)

Ahogyan az elmúlt években, úgy az idei január 22-én is összegyűlt az egész iskola közössége, hogy együtt ünnepelje meg a magyar kultúra napját.

A 6. évfolyamosok közös produkciója mellett az énekkar és a tanári női kar közös szereplése is része volt az eseménynek.

A magyar kulturális sokszínűséget próza-, vers- és dalrészletek is bizonyították, s az előadás külön ékessége volt Ludvig Liliána és Jámbor Nóra néptánckettőse. Közösségi élményként a műsor közepén valamennyi jelenlévő együtt énekelte el a Tavaszi szél vizet áraszt című népdalt, zárásként pedig a tanárokkal kiegészülő énekkar ajkairól zengett Beethoven Szózat-kánonja.

A színes és fordulatos ünneplés a legtöbb résztvevőben megerősítette a nap vezérgondolatát: a kultúránkban való gyökerezés teremti meg a lehetőséget, hogy magasabb értékek (az Ég) felé szárnyalhassunk. Ezért azonban minden nap tennünk kell kitartóan, állhatatosan, rendületlenül, hiszen valamennyi kulturális érték (legyen az szellemi, vagy tárgyi érték) az odaadó munka által születik.

A műsort Náray-Szabó Lívia néni és Gyenese Ági néni koordinálta. Szereplők: Csizmadia Boglárka, Demeter Roland, Kovács-Bátki Milán, Nikolics Lilien és Pap-Wellner Teofil István a 6.a osztályból, valamint Berta Kata, Kovács Mátyás, Sturm Levente és Szücs Boglárka a 6.b osztályból.

Köszönjük szépen lelkes és méltó szereplésüket!

 

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Magyar kultúra

 

 

jan.
17

VÁROSI AMATŐR EGYÉNI
SAKK DIÁKOLIMPIA

2019. január 17. (péntek)

Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata szervezésében került megrendezésre az általános iskolás diákokvárosi diákolimpia egyéni amatőr sakkversenye.

A megmérettetésen négy iskola (Comenius Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Iskola, Felsővárosi Általános Iskola, István Király Általános Iskola, Szent Imre Általános Iskola és Óvoda) összesen 56 tanulója küzdött a helyezésekért.

Az „Amatőr” kategóriában azok a tanulók indulhattak, akik a 2019. szeptember 1-jén kiadott standard és rapid FIDE-listán értékszámmal nem rendelkeztek.

A verseny négy korcsoportban, fiú-lány bontásban, azaz nyolc csoportban került lebonyolításra, a csoportok létszámától függően körmérkőzéses, illetve ötfordulóssvájci rendszerben,15-15 perces játékidővel. A gyerekek színvonalas partikat játszottak, rendkívül sportszerűen. Nem csoda, hisz az iskolákból korlátozott létszámban indulhattak a sakkot szerető versenyzők: az egyes korcsoportokban a fiúknál és a lányoknál is legfeljebb hat főt lehetett nevezni.

Eredményeink (dobogósaink):

1. helyezés:
Lévai Laura Luca (4.a)
Kizman Ádám Iván (4.b)
Farkas Ibolya Szimonetta (8.)

2. helyezés:
Welchner Dóra (2.b)
Alonso-Ibarra Emilio (5.b)
Kiss Virág (6.b)
Schlauszki Fanni (8.)

3. helyezés:
Alonso–Ibarra Dániel (3.b)
Lambert Ágota (5.b)
Lukács Eszter Sára (5.b)
Demeter Roland (6.a)
Mátrai Tábita (8.)

Iskolánkat 31 tanuló képviselte, s igencsak örömteli, hogy 12 sakkozónk dobogós helyen végzett. Tanulóink 3 aranyérmet, 4 ezüstérmet és 5 bronzérmet tudhatnak magukénak.

Köszönet Dr. Peresztegi Nagy Róbertné Klári néninek a mindig lelkes és fáradhatatlan felkészítésért!

jan.
08

ÓVODÁSAINK
ISKOLÁST JÁTSZOTTAK

2020. január 8. (szerda)

Óvodásaink rendszeresen vendégeskednek az iskola falai között, de január 8-i látogatásuk különlegesebb volt az eddigieknél. Most hagyományos elrendezésben sorakoztak a padok a rájuk váró termekben, azzal a különbséggel, hogy hárman is odatelepedhettek egy-egy asztalhoz. Középen mindenütt egy elsős ült, aki a kicsik munkáját segítette, és piros pontokkal halmozta el őket jó megoldások esetén.

Milyenek voltak a feladatok? Milyen taneszközt használtak az ovisok?

A tanító nénik „Vidám fejtörők” címmel egy foglalkoztató füzetet állítottak össze, külön erre az alkalomra, mely tele volt komoly, leendő iskolásoknak való feladatokkal. A motivációs képek, feladatábrák, kerettörténetek mind-mind a farsanghoz kapcsolódtak. A gyerekek egy táncos mulatságot ábrázoló képen számláltak, téri tájékozódási, hangelemző, memóriafejlesztő feladatokat végeztek. Mikor színes mértani alakzatokból ismétlődő sormintákat alkottak, a tanító nénik azt mondták, hogy „királylányoknak való gyöngysort fűznek”. A maszkabálok elmaradhatatlan szereplői, a bohócok, a sorok és oszlopok között „kalauzolták” a gyerekeket. Írás-előkészítő feladatként az ő jelmezük szélvarrásaira emlékeztető hullám-, cikk-cakk és hurokvonalakat kellett átírniuk a leendő iskolásoknak.

Úgy tűnt, csupa szórakozás az egész „tanóra”, de bizony Zsuzsi néni, Zsanett néni, Niki néni és Magdi néni tudták, hogy itt már nagy figyelmet igénylő munka zajlik, így a gyerekekre ráfér időről-időre egy kis pihenés. Többször megszakították a komoly feladatvégzést, hogy mozogjanak és mondókázzanak.

A 4. osztályosok, nagy bánatukra, nem lehettek jelen tanítóikkal a különleges eseményen, de nagy buzgalommal segítettek a termek kialakításánál, eszközök előkészítésénél, de még a meglepetések összeállításánál is.

Az ovisok büszkén tértek vissza csoportszobáikba az újabb iskolás tapasztalatokkal, a még sok kihívást rejtegető füzetkéikkel, tudós baglyokkal díszített ceruzáikkal és vidám, egérkés könyvsarkaikkal, amit jó munkájuk jutalmaként gyűjthettek be.

A megérdemelt jutalomról elsőseink sem maradhattak le. A tanító nénik nekik is ajándékoztak könyvsarkokat, hiszen iskoláshoz méltóan, sok tudással, türelemmel és nagy igyekezettel segítették leendő társaikat.

 

 

 

 

jan.
06

KIS KERESZTEKKEL
HAZAVITT ÁLDÁS

2020. január 6. (hétfő)

„Jövének távol, boldog Napkeletről
Három királyok, híres mágusok,
Mert hírt hallottak a csodás Gyerekről,
Kiről legenda és jóslat susog.”

(Juhász Gyula: Vízkeresztre – részlet)

Január 6-a, vízkereszt napja, a katolikus egyház egyik legfontosabb ünnepe. Háromkirályok napjának is nevezik, hiszen a Szentírás szerint e napon látogatta meg a három bölcs a kis Jézust, s ekkor adták át ajándékaikat: az aranyat – ami a királynak szólt, a tömjént – az értünk önmagát feláldozó Istennek, mirhát – a halottnak, aki legyőzi a halált.

Iskolánkban hagyományosan e naphoz kapcsolódóan tartjuk a házszentelés szertartását. Ehhez már előzőleg valamennyi osztályunkban kis papírkereszteket készítenek tanulóink, s ezeket kezükben tartva gyűlnek össze az aulában. Idén is itt várta őket Ugrits Tamás atya, aki mögött felsorakoztak azok a diákok, akik osztályaikat képviselték az iskola közössége előtt ezen az eseményen. Bakter Borbála, iskolánk nyolcadik osztályos tanulója olvasta fel a Szentírás ezen alkalomra vonatkozó részletét, majd Tamás atya vezetésével közösen imádkoztak diákjaink. Végül mindenki felemelte a kis keresztet, amit készített, és Tamás atya szenteltvíz hintése mellett megáldotta ezeket a kereszteket. A kis kereszteken szereplő három betű – C + M + B –, valamint az idei évszám két-két számjegye jelképezi az üzenetet, hogy erre az esztendőre is áldja meg Krisztus e hajlékot, latinul „Christus Mansionem Benedicat”.

Iskolánk püspöki biztosa elmondta a gyerekeknek, hogy az áldás nem csak nekik, hanem családjaiknak is szól, és a kereszttel, amit hazavisznek, az áldás is hazakerül valamennyi tanítványunk otthonába.

dec.
20

KARÁCSONYVÁRÁS
A TEMPLOMBAN ÉS AZ ISKOLÁBAN

2019. december 20. (péntek)

„Ha pásztor lennél vagy bölcs,
kétezer évvel ezelőtt élnél,
vajon mit tennél,
mondd csak mit tennél,
a jászolhoz ugye eljönnél?
Vajon mit tennél,
mondd csak mit tennél,
a jászolhoz ugye eljönnél?”

(Pintér Béla: Gyere el a jászolhoz – részlet a dalszövegből)

A téli szünet előtti utolsó tanítási napunkat ez alkalommal is szentmisével kezdtük. A Szent Imre-templomban Tamás atya megszívlelendő gondolatait hallgatták meg a gyerekek és pedagógusok. Szavaival az előttünk álló, otthon töltendő napokra látta el tanácsokkal, útmutatással az iskolai közösséget.

A szentmisét követő két tanóra után hagyományos, tornatermi karácsonyi ünnepségünk várta tanulóinkat. Az „ajándékdoboz” kinyitása után – első ajándékként – a 4.a osztályosok flashmobja került elő: csörgődobos kísérettel, csengő énekhangon adták elő Pintér Béla Gyere el a jászolhoz című dalát.

Ezt követően idei adventváró teadélutánunk, azaz versmondó versenyünk három alsó tagozatos, díjnyertes tanulója – Méhész Alma (2.b), Stivi Marcell Zoltán (1.a), valamint Borbély Réka Magdolna (3.b) – örvendeztette meg kedves karácsonyi versével a közönséget.

Két 5.b osztályos tanulónk, Kiss Míra Szonja és Alonso-Ibarra Emilio gitárjátékával járult hozzá az ünnephez: Molnár Tamás-, Carulli-, Sor-, valamint Caracassi-darabokat mutattak be mélyen átélten, érzékeny lélekrezdülésekkel.

Hagyományainkhoz híven harmadikosaink segítségével folytatódott közös karácsonyi ünneplésünk. A 3.a osztályosok által bemutatott, a mai korban játszódó színdarab üzenete minden időben érvényes tanulságot közvetített: a szeretet ereje képes jó útra téríteni a rossz szándékú embereket is. A történetbe ágyazva karácsonyi versekből álló összeállítást is szavaltak a harmadikosok, ahogy énekszóval és szíveket melengető angyaltáncokkal is színesítették műsorukat.

Az elfelejtett gyermekek karácsonya című színdarab összeállítását és betanítását a 3.a osztályosok osztályfőnökének, Poór Nikolett tanító néninek köszönhetjük. A szeretetről szóló történetek, a szép, karácsonyi dallamok, a nagy átéléssel mondott szövegek mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy az ünnep üzenete eljusson a lelkek legmélyére. Az előadást hosszas tapsolással hálálta meg a hallgatóság.

Ünnepségünk zárásaként ismét előkerült a minden évben új köntösben megjelenő, az osztályok által elkészített karácsonyfa-díszeket is tartalmazó Karácsonyi Énekeskönyv, amelyből hagyományos ünnepi dalainkat énekeltük – örömmel és lélekből –, miközben Tamás atya meggyújtotta az adventi koszorú negyedik gyertyáját is.

Képtár (iskola) > 2019-20. tanév > Advent 4.

 

 

 

 

dec.
19

 

Énekkarunk a papi otthonban... (videó):

 

ADVENTI MŰSOR A PAPI OTTHONBAN

2019. december 19. (csütörtök)

Az utolsó adventi héten iskolánk hagyományait követve keltek útra énekkarosaink Gyenese Ági néni, Náray-Szabó Lívia néni és Csák Lajos igazgató úr kíséretében, hogy énekes-zenés-verses műsorukkal örvendeztessék meg a Papi Otthon valamennyi bentlakóját és dolgozóját.

Az adventi műsorban egyházi énekek (Jöjj el, jöjj el, Emmanuel; Ó, jöjj, ó, jöjj, Üdvözítő), népdalok (Hullassatok, egek; Kedves álmot...) és gitáros ifjúsági énekek (A béke napja közel, Gyertyaláng, Advent) szóltak a várakozás izgalmáról, a Megváltó eljövetelének áhítatáról. Az énekelt részeket Audino Elisabetta Lucia (7.b) és Kádár Cecilia Anna (7.b) fuvolajátéka (The first Noel - angol karácsonyi ének), valamint Bakter Borbála (8.) versmondása színesítette. Ő Wass Albert: Karácsonyi versek II. című költeményét szavalta el a közönségnek.

Az előadás során sorra gyújtottuk meg az adventi koszorú lángjait az örömöt jelző harmadik, rózsaszínű gyertyáig. A meghitt közösségi élmény betetőzéseként minden jelenlévővel együtt énekeltük a Mennyből az angyal és a Fel nagy örömre karácsonyi dalainkat. Sokak szemében könnyek csillantak meg, a hangunk is bele-beleremegett az átélt élményekbe.

Adni mentünk, és mégis mi magunk váltunk megajándékozottá. Meghatódottan álltunk az idős emberek tekintetében, figyelmében, akik hálásan fogadták valamennyi megszólalásunkat, a gyermekek csengő hangját, önzetlen jelenlétét. Generációkat egybeölelő alkalom volt ez, amely megmutatta a karácsony igazi üzentét: a legnagyobb ajándék saját lényünk odaajándékozása a másiknak.

Ismételten megerősödtünk abban a tapasztalatban, hogy menni kell, tenni kell, hozzá kell segítenünk minél többször a gyerekeket ilyen élményekhez, hiszen ezek által tapasztalják meg, mi az élet valódi titka és értéke.